MMM Tog mig tid att läsa igenom de nya reglerna till Civ 2 pbem. Det var en hel del ändringar tydligen. Känns lite som att den goa civ känslan har försvunnit . Visst finns det en hel del bra och kanske nödvändig ändringar för att spelet ska avancera. Men jag tycker herr bog har krånglat till det lite väl mycket. Istället för ett gött strategispel med enkla regler, har det blite ett skattjakts-/krigarspel med paradise hotell regler. Kanske är lite väl tidigt att kasta sten i glashus, speciellt efter som bogen lagt ner så mycket arbete på det här, vilket han ska ha all heder för. Men jag lyfter ett varningens finger... strategikungen kidde,


Senaste kommentarer