4083 inlägg.
Det låter ju trevligt. Kom du på vad det var som gjorde att det inte fungerade för oss förra gången då?
Jag har faktiskt spelat ett parti Carcassonne på sidan nu, funkar ganska bra faktiskt. Trots stryk med fyra ynka poäng så tror jag att vi ska testa att köra lite på den. Vad sägs?
Jag har kollat runt lite mer, men jag har inte hittat någon sida som erbjuder bättre spel i alla fall. Det kanske vore en idé att kolla upp sidan rejält, lägga några timmar på att sitta och dona och se hur det hela fungerar...?
Tack för ett trevligt spelmöte. Ja, det där onlinespelandet blev ju lite av ett fiasko, men det kanske reder sig på något vis. Nu är hemsidan uppdaterad i alla fall.
Vi var lite lost där Kassören och jag. Vi ska kolla sidan mer på varsitt håll, och även se om andra sidor finns (verkar dock skralt tyvärr).
Jag tror att sidan vi kollade blir bra om man undersöker hur det hela fungerar innan man kastar sig in på den.
Kassören och jag testspelar på sidan ikväll, så en rapport om det kommer väl ganska snart. Funkar allt är det väl bara att boka någon fast tid vi ska köra på.
http://www.brettspielwelt.de/
...är alltså länken till sidan som Kassören föreslår att vi ska spela lite onlinespel på.
Då får man tacka för en trevlig spelkväll, även om det effektiva spelandet inte var så många timmar kanske. Resterande del med häng, skvaller och skitsnack var ju minst lika trevlig.
För övrigt tycker jag att vi så fort så möjligt ska försöka styra upp onlinespelsgrejen. Kassören och jag själv ska kolla den sidan han hittat, om det funkar där finns inga hinder att dra igång det hela inom några veckor va?
Låter bra det. Får se till att sova lite lunch på fredag då.
Jepp, DoD halva natten funkar bra för mig.
Det får bli när det blir helt enkelt. Jag kan nog inte komma ner till Oakhill förrän min enfödde son har somnat ändå. Vi får väl satsa på att spela ganska länge nu när det ändå bara blir en dag. Själv är jag inställd på D&D, antar att det är det som gäller!?
Verkar bli spel nu på fredag, 28:e. Vi får se när jag kan dyka upp, men förhoppningsvis inte alltför sent. Återkommer när jag vet.
Humor? Ja, kanske det. Jaha, då kommer jag föreslå lite datum när midsommar är avklarat, så får vi se vad ni säger.
Om du ska iväg på en hemlig operation är det ju lite dumt att skriva det öppet på hemsidan. Fienden kanske också skummar gästboken ibland. 😎
Ja jag är ju i krokarna av Alseda mest hela tiden så för mig är det lugnt. Går dock och väntar på en operation, och kan vara lite svajig i hälsan till och från så är inte så sugen på att åka upp och spela i Jönköping för än det är gjort men spelar gärna på hemmaplan.
Japp, det är sant, helst med tanke på att inläggsfrekvensen blir lägre och lägre. Men jag tänkte ändå väcka frågan här, så att det kan bli lite möjliga datum att spela på, eller datum som absolut inte går, att utgå ifrån.
För egen del är det ganska kört nu i helgen och helgen runt 5-7 juli. Annars är jag öppen för diskussion i alla fall.
Det gäller ju att hitta hitta någon tid som passar för alla också, och då behöver man ju ofta prata ihop sig. Och det kan bli lite segt att göra det i gästboken. 🙂
Jag kommer nog att vara i Alseda någon vecka i juli, om man kunde hitta nåt speldatum då. 🙂
Inga vidare kommentarer? ...eller förslag på speldatum för den delen?
Det låter ju lovande, åtminstone värt att testa tycker jag.


Senaste kommentarer