4083 inlägg.
Spiel des Jahres Jag lär dyka upp i Oakhill under fredagen nästa vecka (det är den 30:e oktober för er som är dagvilla). Vi får hoppas på två kvällars spelande av något slags, vilket låter mycket trevligt, tycker jag. Kollade med Bogen vad han gör då och tyvärr så jobbar han som vanligt då. Nåväl, han drar ju upp snittet i familjen i alla fall, men så mycket spelande blir det inte.
Om en vecka... ...är det ju snack om spel. Jag antar att det gäller fortfarande!? För min del är det meningen att jag kommer ner på fredag i alla fall. Ska se vilka tider som gäller för Svenne H, förutsatt att han fortfarande är på.
Moderna tider... ...strålande tider! Vilket trevligt initiativ. Kassören verkar ju vara i storslag, man får tacka! Ska bli intressant med en helt ny hemsida och gotta sig med. Gött att vi fått tillbaka våran adress också. Jo, det vore ju trevligt med spel om två veckor. För övrigt skulle jag vilja veta vad de inblandade säger om att fortsätta lira på äventyret i Chock? För min del skulle det funka, och Svenne är på vet jag. Förutsatt att inte Bogen kommer så att det blir D&D istället givetvis.
Hemsidan Domänen https://www.dicksofdoom.se/ är köpt (av one.com) och skickar dig vidare till http://medlem.spray.se/dicksofdoomse/ än så länge. Testa för all del. En ny hemsida är under uppbyggnad (det hände ju inte så mycket på den fronten). Trevligt om det kan bli spel om 14 dar. 🙂
Troligt... Jo, till 90 % så ska det funka för min del, och efter att ha snackat med Svenne H i går så verkar han vara på den helgen också.
Boka Kan vi boka helgen 30/10-1/11 då, om 14 dagar?
Sverok Håller på att uppdatera våra uppgifter på Sveroks sida. Allt måste uppenbarligen skrivas in igen, vilket är surt när det inte är många månader sedan jag fyllde i allt senast. Hoppas de håller fast vid det här systemet sedan! Om det är någon som har några uppgifter som måste ändras på så skicka ett mail till mig om det hela så jag kan fixa till det på medlemslistan.
Framtiden Jag antar att jag kan då, och om det skulle dyka upp något annat jag måste göra då så får väl det flytta på sig.
Som vanligt i framtiden Det är långt fram, men som sagt så tror jag att det funkar då. Vi får väl hålla ämnet om den helgen öppet framöver och se vad folk säger.
MMM 30/10-1/11, det var långt fram i tiden! tror inte att jag har något inbokat då..... Svenne,
MMM 30/10-1/11 skulle nog funka för mig.
Spela!? ...någon där ute som kan tänka sig spel något av de datum jag föreslagit nedan för ett tag sedan?
Allt är möjligt.... ....jo, man vet ju aldrig. Här verkar han ju inte hålla till i alla fall.
Vilse? Kidde kanske kört vilse? Han är ju någon slags budpojke numera eller hur det nu var.
??? ...ja, nu borde det bli något snart tycker jag. Om de har dåligt rykte så är det ju bättre att lägga lite mer pengar på t ex Surftown eller vad de hette...
Kidde? One.com kostar 37 kr/mån, alltså billigare än Surftown, men de har väldigt dåligt rykte, så jag skulle inte rekommendera dem. Hur går det för Kidde med hemsidan och frågorna jag hade för en månad sedan?
Spel Jag vet faktiskt inte riktigt än vilka datum jag kan, men det kommer att klarna snart.
Spel också kanske? ...kan meddela att jag såhär lite på förhand kan spela 18-20 sept, 16-18 okt och 30 okt-1 nov. Ändringar och andra möjligheter kan ju finnas, men då vet ni lite i alla fall, om någon är intresserad.
Vettigt... Båda Kassörens alternativ verkar ju vettiga. Billigare, och dessutom behöver vi ju inte en massa finesser runt omkring. Domännamnet och lite utrymme räcker gott och väl tycker jag.
Ja, ...det är det jag håller på att ta reda på. Men jag vill veta vad totalkostnaden hos de som köpt Spray är år 1 och år 2 inklusive domän. Och det är du som sköter den kontakten. Surftown ligger i alla fall på 57 kronor per månad första året och 45 kronor per månad andra året på deras billigaste paket inklusive att köpa dicksofdoom.se. Ska kolla upp One också.


Senaste kommentarer