4083 inlägg.
MMM Tror bestämt att dod fick en liten knäpp på näsan där! Framiden får väl utvisa hur spelet kommer att bli, allt kanske känns helt naturligt när man kommer till de punkterna. Det är bara att börja snickra på första draget och hoppas på seger framåt sommaren... strategikungen
mm bra att ni har synpunkter pa de nya reglerna, for att svara pa Kiddes inlagg sa tror jag inte att sa mycket av spelet kommer att andras, alla grundregler finns ju kvar och slutsegraren kommer med storsta sannolighet att vinna pa grund av "klassiskt" CIV spelande och inte tack vare de nya tillaggen. Jag kan halla med om att manga av de nya reglerna ar inriktade pa stridsmomentet i spelet, detta eftersom stora delar av spelet avgors genom strid. Tyvarr sa ar det lattare att hitta pa nya stridsregler an nya regler till resurser/handel. Men som vi vet sa kan man ha stora framgangar utan att strida mycket...dessutom sa paverkar manga av tillaggen andra saker utover strider. Mycket av geografin har andrats, stormar till havs, vulkaner, broar kan byggas... Vi far se hur det gar, men jag tror inte att for mycket tyngd ska laggas pa de nya tillaggen, skatterna till exempel ar mer an kul grej, de ger ju bara +1 vilket troligtvis inte kommer att ha en jattestor betydelse... ..till sist...Iceman's Hjalm hanvisar till Val Kimlers karaktar i Top Gun, som kallades Iceman... bogen,
Paradise Hotel?? Jag har inte sett på denna dokusåpa(?) men Sekreteraren får gärna dra vidare paralleller, jag blev nyfiken på likheterna man kan upptäcka. Jag tycker reglerna verkar rätt vettiga: Bra att ägaren till stadsuppdateringarna inte får betalt t ex. Sedan är det ju roligt att främmande spioner känner igen varandra eftersom de hänger i samma skumma spionkvarter... En sak förstår jag dock inte: Icemans hjälm? Iceman har väl ingen hjälm, och om han hade, vad skulle det ha med flygvapnet att göra? Jag ahde väntat mig något i stil med Pegasus bevingade skor eller liknande, men, men... Kassören, L
MMM Tog mig tid att läsa igenom de nya reglerna till Civ 2 pbem. Det var en hel del ändringar tydligen. Känns lite som att den goa civ känslan har försvunnit . Visst finns det en hel del bra och kanske nödvändig ändringar för att spelet ska avancera. Men jag tycker herr bog har krånglat till det lite väl mycket. Istället för ett gött strategispel med enkla regler, har det blite ett skattjakts-/krigarspel med paradise hotell regler. Kanske är lite väl tidigt att kasta sten i glashus, speciellt efter som bogen lagt ner så mycket arbete på det här, vilket han ska ha all heder för. Men jag lyfter ett varningens finger... strategikungen kidde,
Wildflower LIVE Välkommna till The rock på Lördag 18 Sep www.wildflower.nu Jonny,
Spel? Okej, vi lägger väl Svens rövhål till handlingarna då. Någon som känner för att spela spel någon vecka framöver? Kassören, L
Svenne? Det kan ju vara Svenne H:s rövbehåring som äntligen kånkelbärat ihop sig till något som påminner om dreadlocks, därav signaturen? Det är ju varmt och klibbigt på andra sidan klotet har jag hört. Kassören, L
Vad i helvete! det ar nagon som utger sig for att vara mig...(troligtvis det tjocka mackbitradet)... eftersom jag skriver pa ett amerikanskt tangentbord sa har jag ju inga a, a, eller o... dessutom skulle jag ju aldrig anvanda en sadan halvtatting signatur...
... Jag tycker du ska skicka efter spelet, vi är väl en internationell förening som gärna för varor mellan gränserna???
Nu frågade... ...jag ju styrelsen och inte några bortgifta hangarounds. Men trevligt att vissa medlemmar tycker att jag kan köpa öl för pengarna iaf. Det får nog bli så. Kassören, L
MMM Jag tycker du är värd ett par bärs,,, jag har
War! Jag fick ju i uppdrag att köpa brädspelet War! och har även tagit ut pengar för detta. Nu visade det sig att Tradition, de lymlarna tagit bort spelet ur sitt sortiment. Det alternativ jag ser är att beställa det direkt från Eaglegames hemsida, det blir ca 50 kr billigare (!) inklusive frakt från USA, hur nu detta hänger ihop, än det hade varit det att köpa det i butik i Sverige. Eller så bestämmer vi att köpa ett helt annat spel, eller så köper jag öl för pengarna...vad tycker styrelsen? Kassören, L
CIV2 Internet kommer att installeras nasta torsdag (9/9) sa till nasta helg sa kommer CIV2-PBEM att vara igang, jag har fortfarande inte hort nagot ifran Johansson...jag antar att han vill vara med, ar det nagon som hort ifran honom? Slymond
Jawohl Klart det blev spel, både brädspel, Mutant och D&D. Vidare information dyker upp inom kort i Ordföranden Informerar........
Hejsan! Blev det nagot lirat i helgen eller?? Sjalv var jag och akte skidor i Mordor!! Narmare bestamt pa the mountain of doom! ha det gott! Svenne,
MMM Eftersom ordföranden inte behagar svara. Så ta med dig fotbollsskorna om du vill lira match på söndag!!! Ett annat lite problem är att jag ligger nerbäddad i hög feber sedan några dagar, vägrar gå över. men förhoppningsvis är det så pass bra att jag kan vara med och spela imorgon. Är ju inte så fysiskt krävande. Å andra sidan har min kräftskiva blivit uppskjuten, så jag är tillgänglig för spel även på lördag.
sadfweqafwqaf Det är väl ok om det blir så, vi kör 21.00. Det får väl bli OS innan för oss andra. Förresten så ser jag gärna på ytterligare mer OS ihop med Kassören under lördagen också. Vad gäller spel så vet inte jag vad det blir, vi får väl se när det väl är dags. Lite beroende på vad Kassören har att säga om D&D t ex.
MMM Jag måste på men match med alseda på fredag, men borde kunna var redo för spel runt 21.00 om det är okej. vad är det tänkt vi ska lira? strategikungen
OS Det lär väl kunna bli en hel del OS under helgen också om jag förstått saken rätt. Jag dyker f ö upp i Mekka imorgon kväll, sen är jag all yours. Kassören, L
MMM Låter mycket bra för mig. ska nämligen på kräftskiva på lördagen. vilket jag tänkt meddela killarna i detta nu. men då slipper man ha dåligt samvete för det...


Senaste kommentarer